Sandefjord RT U15 & U19

Oppdatert: 14. sep. 2023

Sesongens første rankingturnering ble arrangert 8.-10. september i Jotunhallen, tradisjonsrike Sandefjord Badmintonklubbs hjemmebane.

Årets første rankingturnering var også første turnering da vår nye hovedtrener Shubham 🇮🇳skulle være med. Han har vært med oss siden like før sommeren og var selvfølgelig spent på hvordan våre spillere ville gjøre det på nasjonalt nivå.

Takk til Trine-Lise og Per for bilder.

Stolt trener med flotte spillere
Medaljegrossister

Fra venstre: Kristine, Shubham, Mina.

U15

Alice Fikk en tøff start på sesongen med både nr 1 + nr 3 i damesingle i sin gruppe. Da er det vanskelig å komme seg videre, og det gikk dessverre ikke denne gang. Det gikk desto bedre i DameDouble hvor hun sammen med Laura (KBK) endte på 4. plass.

Mia deltok i U15 denne gangen og var heldig med trekningen som kombinert med godt spill endte på 5. plass i DS og 5. plass i MD sammen med Aksel. Bra gjennomført Mia!

Aksel hadde en tøff pulje med 2 spennende 3-settere som han til slutt vant. Det holdt til en fin 9. plass i HS og nevnte 5. plass i MD sammen med Mia. Veldig bra Aksel

God innsats i første turnering
Årets første U15 ranking gjennomført.

Mia

U19

Emma tok seg videre etter en tung runde i gruppespillet hvor begge kampene gikk til 3 sett. Hun tok seg dermed til en imponerende 1/8-dels finale og endte på 9. plass. I DD spilte hun med Vilma (Frogner) og de er et meget godt par sammen. Men, med paret som endte på 2. plass i turneringen i samme gruppe så er det tungt. Likevel, en fin prestasjon endte i 6. plass. I MD spiller hun sammen med Haakon og sammen vant de gruppespillet etter en bl.a en imponerende 3-setter mot Sandefjord. I kvartfinalen slo de ut et sterkt par fra Herøy før de måtte se seg slått i semifinalen hvor de dessverre tapte mot turneringens vinnere. Gratulerer med sesongens første 🥉!

Mina tok seg lett gjennom gruppepillet og 1/8-delsfinalen i DS, og kvartfinalen vant hun 23-21 i andre sett. I semifinalen ble det desverre tap for turneringsvinneren i 3. sett. Gratulerer med sesongens første pall-plassering 🥉! DD sammen med Linnea (Herøy) pleier å være et sikkert kort for medalje, men å havne i samme gruppe som turneringsvinner så er åpningsrunden i DD nærmest for Finale å regne. Dermed ble det 6. plass på jentene i DD.

Kristine tok seg enkelt videre fra gruppespillet omgåtte helt til 1/8-dels finalen før hun måtte ut i en 3-setter. Derfra jobbet hun seg frem mot nok en finale mot Katja (Bergen) som denne gang endte med sesongens første 🥈 og pall-plassering. Kristine og Katja spiller sammen i DD og det pleier å være en sikker oppskrift for suksess. Gratulerer med årets første 🥇! Sammen med Christer (Mandal) tok Kristine seg frem til kvartfinalen hvor de endte med tap i 3.sett mot turneringsvinnerne.

Melanie leverte en av sine beste kamper i en turnering noensinne i DS mot Juli Helen (Sotra)! 3.sett endte dessverre med et respektabelt tap 21-18. Veldig bra Melanie! I sin første turnering sammen med Ragnhild (Ålesund) så er det ikke uvanlig med innkjøringsproblemer, og jentene kom seg ikke ut av gruppespillet. Sammen med Henrik hadde hun en tung pulje i MD og de kom seg ikke ut av puljen.

Nok en gang medaljedryss til MossBk
Medaljer til Mossespillerne i sesongens første turnering

Fra venstre: Mina, Kristine, Haakon.

Adrian spilte kun MD sammen med Signe (Herøy) denne gangen. Paret hadde en tøff runde og måtte se seg slått av Signes klubbkamerater, dessverre.

Amund hadde en tøff pulje han ikke klarte å ta seg ut av dessverre. Likevel et spektakulært resultat i kampen mot Marius (KBK): 3. sett avgjort på 21-19. Sammen med Måns i HD ble gruppen for tung og gutta tok seg ikke videre. I MD med Emilie (Haugerud) var de i samme gruppe som Emma og Haakon som tok seg helt til 3.plass.

Andreas spilte kun single denne turneringen. Han hadde en tøff gruppe med langt mer erfarne spillere denne gangen. Det ble for tøft. Men, med spill kommer erfaring Andreas!

Bryan hadde en tøff gruppe i HS og kom seg derfor ikke videre. I HD sammen med Vebjørn ventet også en tøff gruppe. Likedan i MD sammen med Hanna (Haugerud). Dette ble en tung start på sesongen, men Bryan er førsteårs U17-spiller og har fortsatt god tid.

Henrik tok seg videre fra gruppespillet og og via 1/16-finalen til 1/8-finalen. Der ble det dessverre tap om videre spill. I HD sammen med Herman (Karmøy) fikk de bryne seg på paret som ble nr 2 i turneringen, og gutta gikk ikke videre. Sammen med Melanie hadde han en tung pulje i MD og de kom seg ikke ut av puljen.

Haakon startet sesongens første turnering med 🥉 i HD sammen med Christer (Mandal). Dette var deres første turnering sammen og må sies å være meget bra! I tillegg tok han🥉 sammen med Emma i MD. Gratulerer med en knallstart på sesongen Haakon!

Måns tok seg videre fra gruppespillet til 1/16-finalen før det ble stopp i 2.sett med minste margin: 24-22. Bra jobba Måns! I HD spilte han sammen med Amund og der ble ble gruppen for tung og gutta tok seg ikke videre.

Ulrick spilte kun HS denne gangen og tok seg fint videre fra gruppespillet til 1/16-finalen. Der sa det imidlertid stopp etter godt arbeide og god innsats, men dessverre litt for mange feil.

Vebjørn spilte godt i HS, men fine resultater til tross ble gruppen for sterk og han kom seg ikke ut av gruppen. I HD sammen med Bryan ventet også en tøff gruppe. Dette ble en tung start på sesongen, men Vebjørn er førsteårs U17-spiller og har fortsatt god tid.

Alt i alt sier Shubham seg fornøyd med innsatsen i vår første turnering. Enkelte særdeles gode prestasjoner stikker seg selvfølgelig positivt ut. Andre har vekslende resultater. Normalt ved sesongstart vi som klubb kan være stolt av 🏸