• Forfatterens bildeRune Lavik-Haug

1. plass i 1.div 🏆

Våre rekrutter tok en overraskende 1. plass i lagserien for seniorer!

(På bildet, fra venstre: Emma, Måns, Mikaela, Oline, Alice, Melanie, Henrik, Adrian)

Helgen 18.-19. mars skulle rekruttene våre spille finalerunden i 1. divisjon.

- Målet for sesongen var å høste erfaring da de fleste av spillerne våre på laget er 1. og 2. års U17-spillere, med noen hederlige unntak: Alice er U15-spiller mens André er seniorspiller med NM-tittel fra før. Laget som helhet var derfor ganske urutinerte på dette nivået.

- Det andre målet var å ikke rykke ned i 2. divisjon fordi laget var samstemte i at vi skal vinne i 2024!

Lørdagens første kamp var mot OSI som vi slo i grunnspillet (5-3), og neste kamp var mot Haugerud som knuste oss (6-2) i grunnspillet. Søndagen skulle vi spille mot ny-etablerte Klemetsrud som knuste oss i både innplasseringsspillet (8-0) og i grunnspillet (6-2).

Likevel, da grunnspillet var over og sluttspillet startet, så var Moss på 2. plass og av den grunn ble målet for sluttspillet endret til medaljejakt. Dette til tross for at både Haugerud og Klemetsrud er forferdelig sterke og har mye mer erfaring enn oss på Senior-nivå.

lørdagen begynte første kamp mot OSI med 2 tøffe tap i herresingle før vi kontret med 2 seire i damesingle. Disse seirene fulgte vi opp med seier i begge doublespillene. Mixed endte med en seier hver til begge lagene. Sluttresultat 5-3 til Moss 💪🏻

(Det var meget god stemning mellom kampene på lørdagen!)

Mot Haugerud var det knyttet stor usikkerhet, da de har vært fullstendig dominerende i grunnspillet. Imidlertid ble fordommene gjort til skamme og da kampen var over hadde vi vunnet 6-2! Nå øynet vi vår sjanse på den virkelig store overraskelsen og det edleste metall!

Søndagen var motstanderen Klemetsrud. Det er et lag med flere “inn-lånte” sterke spillere med gode meritter i sekken. Men, nå var mossingene sultne på revansje fra tidligere og 1. plassen var innen rekkevidde. Mange sterke individuelle prestasjoner la grunnlaget for en 6-2 seier, og gull 🏆 til rekruttene våre i deres første forsøk i 1. divisjon. Fantastisk!

Stor takk til våre sponsorer som er med på reisen vår: Infinitum, Sportmodern, NorProfil, Nemus Moss og Moss Transportforum ❤️

Utøverne som har spilt på laget er:

Alice, Emma, Melanie, Mikaela, Mina og Oline.

Adrian, André, Haakon, Henrik, Martin og Måns.

Lagleder: Rune.

Siste innlegg