NM Jr for lag

Oppdatert: 31. mar. 2023

Helgen 24.-26. mars reiste 22 utøvere fra Moss til Bygdøhus for å delta i NM Jr for lag. Mossbk var største klubb med hele 3 påmeldte lag!

Med oss på lagene hadde vi 3 utøvere fra andre klubber; Elise (Bygdø), Amund (Pillarguri) og Christer (Mandal).

Fjorårets NM Jr for lag var historiens første, og MossBk tok bronse, du kan lese om det her. Det var derfor forventninger om det samme eller bedre i år.

Fredag hadde alle 3 lagene kun 1 lagkamp hver, som innebærer 5 individuelle spill: HerreSingle, DameSingle, HerreDouble, DameDouble og MixedDouble. Det laget som vinner 3 av de 5 kampene vinner lagkampen.

Lørdag var det mer spill med 4 lagkamper på hvert lag, dvs 20 kamper. Totalt 60 kamper!

Da var det godt å ha med hele 5 coacher: André, Baard, Fredrik, Martin og Rune. Det var nok å gjøre.

Kvelden skulle avsluttes med bankett på Scandic Sjølyst. Under banketten ble det foretatt kåringer av ungdommen selv, og Mossbk vant flere priser:

Emma: Årets Fair Play

Haakon: Årets herre-smash.

Mina: Årets jente-smash og Årets treffsikker serv (på serveveggen).

I tillegg vant Mossbk Årets heiagjeng 🥳! Mossingene lagde et sabla leven og det var skikkelig moro å være i hallen.

Søndagen var det finaler og plasseringsspill. Da det var 11 (oddetall) lag med i mesterskapet endte Moss 3 uten kamp søndag og på 11. plass.

Moss 2 møtte Sandefjord i kampen om 7. og 8. plass. Moss 2 vant den kampen 3-2 og endte på 7. plass.

Moss 1 møtte Herøy i kampen om 3. og 4. plass. Moss vant 4-1 og endte på 3. plass som i fjor

1. Plassen gikk til Haugerud som i fjor.

2. Plassen gikk til KBK.

Takk til Emma, Mina og Haakon for utmerkelsene dere vant! Det er ikke bare vi i klubben som ser dere!

Tusen takk til alle våre utøvere som valgte å bli med og gjør oss til største klubb, og for at dere skapte liv og røre så dere vant årets Heiagjeng!

Ikke minst, takk til alle coachene for at dere stiller opp 🏆

Kun 3 mossinger igjen i hallen til premiesermonien.