Bygdø vårtreff 2023

En tur til Bygdø hører med for å få spring-feelingen i slutten av april. Moss stilte med 12 spillere i singel og 8 i doubleklassene. Ikke verst med tanke på at det er mange som også spiller i Varberg denne helgen. Klubben er svært fornøyd med helgens resultater 🏆

(Takk til Ingun for tekst og foto)

U11 A

Marius: det lages ikke resultatlister i U11, men Marius overbeviste med seier i alle sine kamper. Dette lover godt for fremtiden Marius, og de blir spennende å følge deg i U13 til høsten!

U15B

Patrick: Seier i U15B, det er kult! Vi regner med at pokalhylla må utvides på gutterommet, for du sanker jo inn 😊 Vi er skikkelig, skikkelig stolte av både innsats og resultat🥇.

Brage og Sebastian: Disse to guttene var de som imponerte og overrasket aller mest i helgen. Rett fra Badmintonskolen og inn i U15 B, og atpåtil vant de en kamp hver! Og det var ikke smågutter de møtte i puljene sine heller.

Sebastian imponerte stort med innsatsen i kampen mot klassevinner og klubbkompis Patrick. Her fikk han Patrick til å jobbe for seieren sin.

Brage jobbet fokusert og hadde godt tempo på banen. Spesielt ble vi imponert over kampen mot en av finalistene (A spiller fra Haugerud) som lett kunne ha blitt en tre setters.

Vi håper dere koste dere skikkelig på deres første turnering gutter, for dette kan dere være stolte av!

U15A

Alice fikk ikke den motstanden hun hadde ønsket seg i DameSingle denne helgen. Som hun sa: «jeg ønsket meg noen «ordentlige» kamper». DS A og B ble slått sammen, og det var derfor ingen spillere som var i nærheten av å hamle opp med vårt unge talent. Gratulerer med en overbevisende seier Alice🥇!

Bryan skled overbevisende gjennom gruppespillet i HerreSingle med 4-0 i sett. Semifinale mot Vinit fra Haugerud ble en intens 3 setter med 30-29 (!) i 2 sett, men i siste sett viste Bryan hvem som var best på en overbevisende måte. Finalen mot Bærum endte med liten poengforskjell, men med kun 2 sett. Gratulerer med førsteplass i U15 A Bryan🥇!

U17A Herresingle

Adrian overbeviste stort i gruppespillet i helgen. 6-0 i sett og stooooor poengforskjell. Imponerende! Finalen endte dessverre «bare» med sølv, men med 3 sett og minste mulige poengforskjell var det veldig tett på. Vi gratulerer med en flott 2 plass🥈.

Andreas var i pulje med Vebjørn, og Vebjørn var i slaget denne helgen. Andreas spilte et meget godt 2.sett mot Vebjørn, så dette kunne fort ha blitt en tre setter. Det ble derfor litt stang ut i single. Stå på videre Andreas, vi heier på deg!

Gabriel vant relativt greit sin første kamp mot en Mandalitt i helgen. Lysten på å gå videre fra puljespillet, og ikke minst får revansje etter UBM mot Sandefjord var stor, og kanskje litt for stor. 3 setteren endte dessverre med tap. Behold troen Gabriel, fortsatt fokus på trening. 4 plass i U17A er uansett ikke noe dårlig resultat.

Ulrick havnet i en tøff pulje, med blant andre klubbkompis Adrian, og hadde dessverre litt stang ut. Sånn er det dessverre av og til. Du er på riktig vei, Ulrick, fortsatt fokus på treningene så ordner dette seg.

Vebjørn imponerte stort i helgen med seier i alle sine kamper, også mot klubbkompis Adrian i finalen, gratulerer, og veldig bra jobba🥇.

Senior D

Kristian fikk en seier og ett tap o gikk dessverre ikke videre fra puljespillet i dag. Men uansett; flott innsats! Vi synes det er gøy at et av klubbens ferskeste styremedlem stiller opp og representerer klubben på skikkelig vis 😊

Senior C

I Mixed deltok 2 par fra Moss denne helgen.

Mille og Andreas koste seg på banen med både seier og tap. De endte til slutt på en 7 plass. Håper vi får se dere oftere på banen sammen, vi trenger flere mixed-par fra i klubben.

Dina og Gabriel spilte sammen for første gang. Det tar ofte litt tid til å bli vant til å spille sammen, men dette gikk jo veldig fint! De fikk en fin 3 plass. Gratulerer🥉!

Senior B

I dobbel hadde vi fire par denne helgen. Tre i HD, og ett i DD.

HerreDouble

Adrian og Baard gjør det alltid bra sammen. Far og sønn kjenner hverandre godt og beveger seg godt på en doublebanen. Det er ingen ulempe med glimrende badmintonferdigheter også. Finalen ble i overkant tøff, men gratulerer med en flott 2.plass🥈!

Bryan og Vebjørn spilte (så vidt vi vet) sen B for første gang. Det gikk svært så bra, og hele veien til semifinale mot Baard og Adrian. Men, der ble det stopp mot klubbkompisene. Gratulerer med 3.plass gutter🥉!

Andreas og Gabriel har ikke spillt sammen på lenge, men for en forbedring i samspillet! Gutta lo og koste seg, så det var tydelig at trening hjelper! Vi er spente på å se hvilke resultater dere kan få om dere får enda mer spilletid sammen. Guttene endte til slutt på 7 plass blant 12 spillere, etter et fullstendig mislykket forsøk på video dømming i siste kamp😂

Senior B

Melanie vant to av sine tre kamper i dag, og endte på 2 plass 🥈 i DS Sen B. Dette var overbevisende Melanie. Gratulerer så mye!

Senior A

Mille og Dina er 2 tøffe frøkner! At dame dobbel Senior A ville bli tøft var vel ingen i tvil om. Men, jentene bet godt i fra seg, og vant helt klart prisen for best humør! Vi ser tydelig hvor gode dere er blitt til å evaluere eget arbeid i pausene, og endre strategi videre i kampen. Stå på videre!

Takk til alle spillere og foreldre som deltok i helgen, og som bidro til å gjøre turneringen til en god opplevelse for alle!

Siste innlegg

Se alle