Infinitum Moss Open 2023

Oppdatert: 5. des. 2023

Sportslige høydepunkter i kø for klubben i vår egen jubileumsturnering.

En av de som utmerket seg aller mest var Henrik. Klubbens fremste U17 spiller står for tiden utenfor landslaget, men hamlet opp med hele Norgeseliten og tok seieren i både herresingle og herredouble denne helgen.

Mon ikke det kommer en innkalling til Henrik neste gang U17 landslaget skal på samling?

Regjerende juniornorgesmestre slo regjerende seniornorgesmestre

En anne spiller som har all mulig grunn til å være strålende fornøyd med helgen er Kristine Grande Ødegårdstuen. Kristine er for tiden en av de aller beste U19 spillerne i kongeriket, og sannsynligvis er hun også blant de 5 beste damene uansett alder.

I gruppespillet i damedouble var det stor interesse rundt kampen der Kristine og hennes makker, Katja Botcharova Ellingsen fra Bergen, som er regjerende juniornorgesmestre skulle møte Aimee Hong og Marie Christensen som er regjerende seniornorgesmestre. Kampen endte med seier til "de unge", som dermed må finne seg i å reise til NM senere i år som en av outsiderne til å vinne tittelen.

Kristine og Katja ble for øvrig nummer 2 etter å ha tapt finalen mot Solvår Flåten Jørgensen (Moss) og Julie Marie Andersen Abusdal (Kristiansand). Men disse to jentene står i spissen for et tydelig generasjonsskille på damesiden i norsk badminton for tiden.

I tillegg møtte de to unge damene hverandre i damesinglefinalen. Vi er usikre på når det skjedde sist at to juniorspillere møttes i finalen i en seniorranking, men det skjer ikke spesielt ofte. Katja vant og Kristine ble nummer 2.

Semifinale til Mina

Mina Korssund er en annen MoBK'er som virkelig begynner å spise kirsebær med de store. Hun gikk helt frem til semifinalen i damesingle i helgen, og måtte ikke strekke våpen før hun møtte klubbvenninne Kristine Grande Ødegårdstuen, som er ett år eldre.

Bak disse to jentene kommer også Emma Yasmin Ruud, og det blir spennende å se hvor langt denne trioen klarer å pushe hverandre.

Bronseplasseringer i Eliteklassen til Shubham og Fredrik

MoBK's meget habile trenerduo kom også på pallen i eliteklassen. Treningsgrunnlaget tilsa ikke at det skulle gå helt til topps, men de tok med seg to tredjeplasser hver.

Shubham tapte for 3. gang på rad mot Torjus Flåtten med meget knapp margin. Denne gangen var det i semifinalen, men Shubham har all grunn til å være fornøyd med egen innsats.

I herredouble forsøkte Shubham og Fredrik seg sammen for første gang. De var svært nære en finaleplass, men tapte 22-20 22-20 mot Østhassel / Hong i semifinalen. Fredrik tapte også semifinalen i mixed med svart knapp margin, 22-20 i avgjørende sett.

Mange andre pallplasseringer

I tillegg til alt dette fikk klubben også en rekke andre pallplasseringer og klasseseire. Måns Mabäcker bør nevnes spesielt. Med sin tredjeplass i herredouble U17X, samt en 7. plass i herresingle puster han Henrik i nakken.

Bryan Javier Matland og Vebjørn Isberg Haugan vant herredouble U17A, mens Gabriel Pettersen Engelberg ble nummer to sammen med sin makker Pranav Thelan (Sotra). Adrian Janitz ble nr 3 i HerreSingle og nr 3 i Herredouble sammen med Andreas Enghaug. Disse fem gutta understreker hvilken bredde vi har i U17 på herresiden om dagen.

Siste innlegg

Se alle