Breddeturnering Asker Open

14 av klubbens medlemmer har denne helgen (3.-4. desember) representert klubben under Asker Open i den ganske så nye, og veldig flotte Leikvollhallen.

-Og for en spennende og gøyal helg det ble!

Mange debuterte i nye klasser, og viste at de absolutt var klare for nye utfordringer.

U11B: Marius vant alle sine kamper helt frem til sluttspillet, skikkelig bra jobbet Marius! (I denne klassen utstedes det ikke resultatliste pga. barneidrettsbestemmelsene)

U13C:

Marcus er en av våre ivrige nybegynnere, som først og fremst skal opparbeide seg turneringserfaring. Pga forfall i puljen ble det dessverre bare en kamp på han, og der var dessverre motstanden litt for stor. Men fortsett å trene Marcus, så er vi sikre på at du har en lysende badmintonkarriere foran deg!

U13B:

Patrick tok denne helgen steget opp fra C til B klasse. Og dette mestrer han så absolutt 😊 Det ble to SVÆRT solide seire og han viste at han hører hjemme på dette nivået! Neste gangen krysser vi fingrene for at det går helt til sluttspillet!

U15B:

HD: Altså; Anton og Aksel!!! Gratulerer! Vårt nye radarpar i herredouble virker uslåelige for tiden 😊 Dere er helt, utrolig, fantastisk RÅÅÅÅ! Superbra jobba gutter! 🥇🥇

U15A:

I DS (damesingle) var Alice klubbens eneste deltaker. En rolle hun ivaretok godt. Selv om det var bare en pulje i denne klassen, er 2 plass helt supert! Gratulerer så mye til Alice!

HS (herresingle): Bryan og Birk var klubbens representanter i HS. For Birk var det nære på, men han gikk dessverre ikke videre til sluttspillet denne gangen. Kan vi skylde på at Asker hadde en fordel med hjemmebane? Bra jobba Birk, og lykke til ved neste mulighet!

Bryan vant alle sine singelkamper, og selv om den store finalen ble en 3 setters kamp, viste han ganske tydelig hvem som var best i dag i det siste settet. Gratulerer med en glitrende 🥇-plass Bryan!

MD (MixedDouble): Våre første-års U15 spillere Alice og Aksel kastet seg ut i mix i A klassen. En fin 🥉-plass ble det 😊 Gratulerer begge to!

U17 B:

Single: Her fikk Ulrick en knallflott 🥈 sølvmedalje etter å ha stått i en tøff finale mot Birk fra Mandal. Ulrick holdt lenge tritt i finalen, men måtte til slutt gi tapt for mandalitten. Sølv er uansett glitrende, applaus til Ulrick for god fremgang.

Aksel, som er første års U15, meldte seg modig opp i U17 på denne turneringen, dette er en gutt som ikke er redd for utfordringer. Attpåtil kunne han skilte med en overlegen seier i en av kampene. Men når han var «uheldig» å komme i pulje med gullvinneren, så ble det dessverre ikke sluttspill denne gangen.

Også Magnus fikk en flott seier i en av sine spennende kamper, men han og Ulrick var i samme pulje, og han gikk derfor dessverre ikke videre til sluttspillet. Next time!

Dobbel: Kevin og Andreas (Slagen/Moss) fikk en flott 🥉 bronse 😊. Gøy å se at dere fremdeles holder sammen, selv om Kevin nå har skiftet klubb.

Sen D:

Andreas hadde sin debut i senior single, men dette var jo ingen sak! Etter en ekstremt spennende kamp i innledende runder hvor det ene settet endte 25-27 til Andreas, ble sluttspillet plankekjøring, og Andreas kunne krone sin debut med en flott 🥇 1 plass! Vi gratulerer!👏👏

Kristian som er far til en av våre unge lovende, spilte sin 2. turnering denne helgen. Første kamp endte ekstremt overbevisende, før han dessverre måtte gi tapt i en spennende tre setters, og derfor dessverre ikke gikk videre til sluttspillet. NESTE GANG går du videre Kristian 😊

Sen C:

Singel:

Å være eneste jente i en gutteklasse, er ikke for pyser. Men Melanie er heller ingen pyse! Hun fikk dessverre en tøff pulje, og selv om hun stod på, gikk hun dessverre ikke videre denne gangen. Men vi er sikker på at du lærte masse, og at motstanden føles litt mindre tøff ved neste korsvei. Bra kjempet Melanie!

Gabriel higer etter nye utfordringer, og stilte i Sen C både i singel og dobbel denne helgen. Første kamp gikk nok litt for tidlig på en lørdagsmorgen, men Gabriel kjempet godt i mot en spiller som på papiret er mye bedre.

I andre kamp våknet kampgnisten til for alvor hos Gabriel, og andre sett kunne fort ha endt med seier. Det ble stang ut denne gangen, men veldig nære på at resultatet ble et annet! Neste gang….

HerreDouble: Bryan og Gabriel har ikke spilt dobbel på turnering siden de hadde sin aller første turnering i U15 C for et drøyt år siden. Når de i dag ga motstanderne en skikkelig kamp i SEN C, kun et år etter, sier det ganske mye om hvilken utvikling de har hatt! De ledet lenge i 1 kamp før motstanderne klarte å snu kampen. I andre kamp ga de god motstand mot et par fra Risør/OSI som endte med sølvplass i den store C klassen. Våre gutter spilte like så jevnt mot dem som det bronsevinnerne gjorde!

Det er så gøy å følge dere alle og se fremgangen dere gjør på banen! Nå er det bare en lokalturnering igjen før et velfortjent juleavbrekk, og så er vi klare igjen for nye utfordringer i 2023!

(Stooor takk til Ingun for tekst og bilder ❤️)