Aktiv påske for spillerne i Moss Badmintonklubb

Påsken betyr ikke nødvendigvis bare høyfjell og påskegodt når man er badmintonspiller! Påskeuken startet med en pangstart med NM-uka i Lillehammer for flere av våre spillere. 9 av våre spillere deltok i NM-øvelsene, vår nylig avgåtte nestleder Andrè hadde en stor og viktig jobb som turneringsleder, og 4 av våre juniorspillere stilte som linjedommere. Mao mange i aktivitet på ulike fronter under dette arrangementet.

Ikke uventet viste Moss igjen at de er en av Norges ledende Badmintonklubber. 3 av 9 spillere kom hjem med hver sin bronsemedalje. Det er slettes ikke dårlig! Gratulerer så mye til vår trener Fredrik og makker Carl Christian Mork (Haugerud), med bronse i herre dobbel. Gratulerer også til Kristine og makker Katja Botcharova ELLINGSEN, (Bergen) og Mina Korsund og makker Linnea Holmedal (Sotra) med glitrende bronsemedaljer i Dame dobbel. Vi er skikkelig stolte over å ha dere i klubben <3

Veldig stas at så stor andel av våre spillere markerte seg under turneringen!

Vi har også fått tilbakemelding på at Norges Badminton Forbund var virkelig imponerte over jobben gjort av linjedommerne! Takk til Henrik, Melanie, Ulrik og Adrian!

I mens toppspillerne var opptatt i Lillehammer foregikk det også annen turneringsaktivitet.

Søskenparet Aksel og Mia Haugli er på tur til Danmark i påsken og utfordrer danske badmintonspillere. Under første turnering stilte begge i U15 B, og fikk (som vanlig) gode resultater. Sammen fikk de gull i miks, og i singel fikk Mia 1.plass og Aksel 2.plass. Vi er imponerte! Vi vet dere har en turnering til som venter i ferien, og ønsker dere lykke til der også!

I kretsen ble det i helgen arrangert Stovnersmash. Her var far og sønn Pettersen Engelberg klubbens eneste representanter. Gabriel kom hjem med en flott 2.plass i HD Sen B sammen med sin ganske nye makker Kenneth Salvadoor fra Stovner, og det etter en ekstremt spennende 3 setts finale mot bla Kenneth sin trener. Disse 2 gutta kan nok nå gode resultater sammen på sikt!

Siden vi ikke har «normale» treninger i påsken, fant vi ut at vi skulle arrangere treningskamper i treningstiden på mandag. Vi inviterte de klubbene som ønsket det til å komme og spille med oss. 110 kamper ble gjennomført på noen få kveldstimer, og små og store på alle nivåer fikk en god blanding av utfordringer og mestring. Tusen takk til alle frivillige. Vi håper både gjester og egne medlemmer fikk en hyggelig kveld i Mossehallen!

Tirsdag 18-20.30 og onsdag 9.30-12 har vi åpent for fritt spill for de som ønsker det. Vi ønsker dere alle en nydelig påskehøytid! Husk at restitusjon er viktig det også, og påskegodt, brettspill, sofa og krim er god avkobling!

Siste innlegg

Se alle