Tilbake i medaljekampen i Eliteserien

Oppdatert: 30. nov. 2023

Endelig er Moss tilbake i medaljekampen i eliteserien. Etter bronsemedaljen i 2019 har det vært flere magre år med både pandemi og sviktende resultater på det øverste lagspillnivået i Norge. Men i helgen lykkes laget igjen. Vi skal ikke si "mot alle odds", men det har unektelig vært ganske mange fartsdumper i veien.

På bildet under ser vi foran fra venstre: Solvår Flåten Jørgensen, Natalie Kristensen og Kristine Grande Ødegårdstuen. Bak fra venstre: Fredrik Kristensen, Sander Bunes Kristensen og Jørgen Rosenlund. Elias Ausen og Emma Yasmin Ruud var ikke tilstede da bildet ble tatt.

Etter en meget nervepirrende avslutning, ser tabellen slik ut etter endt grunnspill:

De 4 beste lagene skal spille om medaljene. Kampene går for Moss sin del på hjemmebane, og datoen er 18-19 mars. Da håper vi mange badmintonglade mossinger kommer og støtter laget.

Moss kommer til å møte serievinner Kristiansand i semifinalen. DET blir en tøff oppgave, men vi skal ikke gi oss uten kamp :-)

Denne helgen har det vært mange viktige nøkkelkamper og spillere. Vi må spesielt trekke frem Kristine Grande Ødegårdstuen, som for første gang på mange år slo Katja Botcharova Ellingsen fra Bergen, og det i en helt avgjørende kamp for oss. Også Jørgen Rosenlund halte i land en meget viktig seier mot Petter Tryland fra Vestre Aker. Og sist, men ikke minst, Solvår Flåten Jørgensen. Doublespesialisten vår som denne sesongen har vært nødt til å ta ansvar i single pga skader / sykdom. Hun har spilt 5 av 7 singler hittil i eliteserien, og vunnet alle 5.